Tekstit

Näytetään blogitekstit, joiden ajankohta on tammikuu, 2023.

Tutkielma Sapattina 27.1.2023

Kuva
Shabat Shalom!  Venäjän hyökkäyssodan riehuessa edelleen Ukrainassa 24.2.2022 alkaen on tarpeen pohtia Elohimille otollisen yhteisen rukouksen merkitystä sodan lopettamiseksi. Duetto - Isä meidän https://www.youtube.com/watch?v=3fqomFSlQ5g Tahdotko taivaaseen https://www.youtube.com/watch?v=effAcTuUAFI Sain sydämelleni varhain tänä aamuna tuon toisen laulun "Tahdotko taivaaseen" ja siitä erityisesti sanat "Herrani, avuksi huudan sua! Armahda, tahtoosi taivuta. Opeta kanssasi kulkemaan, perille sun turvissas koko tien." Yhteinen rukous Pyhässä Hengessä on kaikkein tehokkain aseemme, jos Armon ja Rukouksen Henki saa vallata sydämemme ja rukoilemme taistelun voittoon asti! Luemme Raamatusta, että profeetta Eliaan aikana oli 3,5 vuoden pituinen ajanjakso Israelissa, jolloin ei satanut maahan pisaraakaan vettä Eliaan sanan voimasta rangaistuksena Israelin jumalattoman kuningas Ahabin ja hänen syntisen kansansa syntien vuoksi. Kun tuo säädetty rangaistuksen aika oli kul

Tutkielma Sapattina 20.1.2023

Kuva
  Shabat Shalom! Rukoillessani Sapattitekstin aihetta, kuulin sydämessäni soivan vanha kristillisen virren: "Kallis on Herran palvelus" . Hintana on antautua koko sydämisesti Häntä tottelemaan! Soittaa pasuunat https://www.youtube.com/watch?v=KhClCeXb9-E Valitsin tämän laulun, koska kaikki Elohimin valitut on kutsuttu rakentamaan sisäisesti lähimmäisiämme heidän parhaakseen matkalla ikuiseen taivaalliseen Jerusalemiin, pyhien yhteiseen ja ikuiseen kotikaupunkiin. HalleluYah! Liitekuvassa esitetään tärkeä uskonaskel seurata Adonai Yeshuaa kasteen hautaan eli tulla kastetuksi upottamalla veteen Yeshua HaMashiach HaNotzrin Nimessä syntien anteeksisaamiseksi. Kasteessa ihmisen vanha elämä haudataan ja uudelle hengelliselle luomukselle annetaan mahdollisuus astua vanhan sijaan. Se on vasta uskossa vaeltamisemme ensi askelia ja alku Elämän kaidalle tielle. Sitä tulee seurata jatkuva pyhitys eli ajatusmaailmamme alistaminen kuuliaiseksi Messiaamme ja hänen valtuuttamiensa apostolien

Tutkielma Sapattina 13.1.2023

Kuva
IHMISEN TODELLINEN ARVO Pohdimme yhdessä sitä, että miten arvokas on yksi ihminen. Sain tämän aiheen viime tiistaina iltapäiväunessa ollessani. Kävelin illalla kaupungin keskustassa ja pysähdyin hetkiseksi katsomaan Turun uudistettua kauppatoria. Lähelläni oli eräs äiti pienen tyttärensä kanssa. Tyttö oli vain noin metrin pituinen ja iältään noin 4-vuotias. Tyttö kysyi äidiltään: "Äiti, onko maailmassa paljon turhia ihmisiä?"  Sitten tyttö tuli eteeni ja kysyi pontevasti ja silmät suurina minua katsoen: "Setä, oletko sinä turha ihminen?"   Minua hymyilytti. Tajusin tytön olevan vilpitön tuota kysyessään, sillä ilmeisesti hänelle on lastentarhassa tai kotona opetettu, että maailmassa on ihan liikaa ihmisiä ja hän tarkoitti varmaan sitä. Vastasin tytölle: "Rakas ystävä, minä en suinkaan ole turha ihminen, vaan olen ainutlaatuinen ja arvokas. Ilman minua maailmasta puuttuisi jotain hyvin tärkeää, samoin taivaasta, jonne olen täältä matkalla." Kerroin hänel

Tutkielma Sapattina 6.1.2023

Kuva
  Shabat Shalom! 6.1.2023 Meidän on vaikea käsittää Adonai Yeshuan suuruutta, koska joudumme täällä vaeltamaan uskossa emmekä näkemisessä. Kohta koittaa päivä, jolloin näemme hänet kuninkuudessaan. Asanna - Uusi laulu Kuninkaalle https://www.youtube.com/watch?v=AaQCOjH2EXQ   Meitä ei ole turhaan kehoitettu useissa Raamatun kohdissa katsomaan uskon silmin ylös eli "kohottamaan katseemme ylös vuorille, mistä tulee meille apu". Apostoli Paavali kehoittaa meitä myös panemaan toivomme ylösnousseeseen Vapahtajaamme myös seuraavissa jakeissa: Room. 12:12  >>Olkaa toivossa iloiset, ahdistuksessa kärsivälliset, rukouksessa kestävät!<< Olen huomannut, että usein alkaessani rukoilla voi oloni tuntua sisäisesti tyhjältä, mutta jatkaessani rukousta ja alkaessani lisäksi rukoilla uusin kielin *) , tunnen henkeni vahvistuvan, ja myös ilon ja toivon täyttävät sisimpäni.  *) Yksi Pyhän Hengen armolahjoista, jossa Henkeni rukoilee, mutta ymmärrykseni olisi hedelmätön, ellei minull