Pohdintaa Sapattina 29.3.2024



  Tässä vaiheessa ei ole enää paluuta takaisin*), vaan kaikki mitä ihmisellä on ollut eläessään mahdollisuus tehdä, on joko tehty tai jätetty tekemättä.

*)
 Silti on olemassa erittäin pieni, mutta todellinen mahdollisuus sille, että joku armoitettu uskova herättää jo kuolleen kuolleista, mutta sellaista tapahtuu erittäin harvoin. Olen lukenut suomalaisen lähetyssaarnaajan, Toimi Yrjölän, herättäneen kolmessa eri tapauksessa kuolleen takaisin elämään työskennellessään Etelä-Aasiassa.

  Kuitenkin Adonai Yeshua antoi valituille opetuslapsilleen siitäkin käskyn: Matt. 10:8
>>
Parantakaa sairaita, herättäkää kuolleita, puhdistakaa pitalisia, ajakaa ulos riivaajia. Lahjaksi olette saaneet, lahjaksi antakaa!<<


Muisto lähes 10 vuoden takaa

  Saavuin kerran erään uskovan veljen autolla TYKS:in erään toisen kuolemaisillaan olevan
 uskovan veljen sairasvuoteen äärelle. Sanoin autossa sydämessäni Adonai Yeshualle, että jos veli on kuollut, niin vain siinä tapauksessa herätän hänet kuolleista, jos näen ilmestyksessä sinun tekevän sen edeltä**). Veli oli kuollut vain 1 min ennen saapumistamme sinne.

  Tarkkailin Hengessä, että saanko
 nähdä ilmestyksessä Adonai Yeshuan herättävän hänet kuolleista. En nähnyt sellaista ilmestystä, joten luin vain Raamatusta eräitä lohdutuksen sanoja hänen paikalle tulleille lapsilleen ja sairaalapapin pyynnöstä suostuin hoitamaan hautajaispuheet veljen hautajaisissa, koska hän oli eronnut ev.lut.kirkosta.

**) Joh. 5:19  >>
Niin Yeshua vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestään mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. Sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee."<<


Elämä on maallisista lahjoista arvokkain

  Silti harvat osaavat antaa sille riittävästi arvoa ja kiittää Luojaansa, jolta hän on sen lahjaksi saanut. Yleensä vain Adonai Yeshuaan uskovat tiedostavat maallisen elämänsä todellisen arvon ikuiseen elämään verrattuna ja pyrkivät elämään sen mukaisesti.

  Meidän otulee hylätä kaikki omat toiveemme, haaveemme, suunnitelmamme ja mieltymyksemme, sekä alkaa seurata maallisen ja ikuisen elämämme antajaa Adonai Yeshuaa. On tärkeää tiedostaa, että tämä maailma on vain lyhytaikainen kauttakulkupaikka meille. Adonai Yeshua opetti Luuk. 9:23-26

>>
23 Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. 24 Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen.

25 Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? 26 Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa.<<

  Tämä maailma on myös ikään kuin kasvihuone, jossa me ihmiset olemme Luojamme istuttamia taimia. Eräässä hengellisessä laulussa sanotaan: "Mä taimi olen sun tarhassas ja varten taivasta luotu. Sun armollisehen huomahas jo syntymästäni suotu." Hän tarkkailee meitä alati ylhäältä pyhästä asunnostaan. Ps. 33:13-15
>>
13 Yehowah katsoo alas taivaasta, näkee kaikki ihmislapset; 14 asumuksestaan, valtaistuimeltaan hän katselee kaikkia maan asukkaita, 15 hän, joka on luonut kaikkien heidän sydämensä, joka tarkkaa kaikkia heidän tekojansa.<<

  Syy siihen, että Luojamme tarkkailee meitä, ei johdu vain siitä, että hän olisi utelias, vaan se johtuu siitä, että hän tutkii meitä nähdäkseen, että olemmeko arvollisia saamaan myös ikuisen elämän. Luuk. 20:35
>>
Mutta ne, jotka on nähty arvollisiksi pääsemään toiseen maailmaan ja ylösnousemukseen kuolleista, eivät nai eivätkä mene miehelle.<<

 
Luojamme voisi hetkessä ruokkia, vaatettaa ja parantaa kaikki maailman ihmiset ja halutessaan siirtää kaikki ihmiset maa planeettaa paljon isommalle ja paremmalle planeetalle! Mutta hän testaa meitä yksilöinä nähdäkseen ketkä meistä rakastavat kärsiviä lähimmäisiään ja hän tekee sen perusteella valinnan. Siis valinnan siitä, ketkä meistä hän sallii siirtyä taivaan kirkkauteen. Loput meistä hän siirtää kadotukseen pois silmiensä alta.

  Hän antaa ravinnon ja elämän miljardeille henkiolennoillekin. Syyn ihmiskunnan turmeluksen tilaan löydämme syntiinlankeemus
kertomuksesta Paratiisissa.


Ikuinen elämä on kaikkein arvokkain lahja

  Koska myös sen antaja on Luojamme, niin miten kiitollisia meidän tuleekaan olla häntä kohtaan ja pyrkiä alati miellyttämään häntä! Näin hän sanoo siitä Ps. 50:23
>>
Joka kiitosta uhraa, se kunnioittaa minua. Joka pitää huolen vaelluksestaan, se saa nähdä pelastuksen, jonka Elohim antaa.<<  Jakeen sanalla 'pelastus' viitataan Vapahtajaamme, sillä hänen hebreankielinen nimensä 'Yeshua' merkitsee käännettynä 'Pelastus'.


Miten meidän tulee kiittää Luojaamme?

  Adonai Yeshua opetti Syykarin kaivolla samarialaista naista seuraavasti: Joh. 4:21-24
>>
21 Yeshua sanoi hänelle: "Nainen, usko minua! Tulee aika, jolloin ette palvo Isää tällä vuorella ettekä Jerusalemissa. 22 Te palvotte sitä, mitä ette tunne. Me kumarramme häntä, jonka tunnemme, sillä pelastus tulee juutalaisten keskuudesta. 23 Mutta tulee aika, ja se on jo nyt, jolloin oikeat rukoilijat palvovat Isää hengessä ja totuudessa. Sellaisia palvojia Isä etsii. 24 Elohim on Henki, ja niiden, jotka häntä palvovat, tulee palvoa hengessä ja totuudessa."<<


Edellytyksiä ikuisen elämän saamiseksi

  Ehdoton edellytys on uskoa siihen, että taivaallinen Isämme antoi syntiuhriksi ja sovitukseksi oman rakkaan, ainosyntyisen Poikansa kärsimään ja kuolemaan synnittömänä Golgatan ristillä meidän syntiemme sijaisuhrina ja että hän herätti Poikansa kuolleista 3. pv:nä ristiin naulitsemisen jälkeen.

  
Kun uskomme tuohon, tulee meidän tunnustaa syntimme, tehdä parannus elämässämme ja mennä uskovien upotuskasteelle Yeshua HaMashiach nimeen syntiemme anteeksisaamiseksi. Tästä Adonai Yeshua opetti sanoen: Mark. 16:16 
>>
Joka uskoo ja saa kasteen, pelastuu, mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.<<

  Myös seuraava Tanakhissakin mainittu teko pelastukseen tarvitaan: Room. 10:9-10
>>
9 Jos sinä siis tunnustat suullasi Yeshuan Adonaiksi ja uskot sydämessäsi, että Elohim on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut, 10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.<<





Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Pohdintaa Sapattina 12.7.2024

Tutkielma Sapattina 3.2.2023

Pohdintaa sapattina, 16.8.2024